Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپل به دنبال کمک سونی برای حل چالش‌های ویژن پرو

اپل با همکاری سونی و بررسی کنترلرهای جدید، به‌دنبال حل مشکلات فروش و استفاده محدود هدست «ویژن پرو» است.
سونی - اپل ویژن پرو

شاید روزی هدست اپل «ویژن پرو» ، یا نسخه‌ای آینده از آن، به یک محصول بسیار موفق برای اپل تبدیل شود. اما در حال حاضر، چنین چیزی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

با وجود هیاهویی که پیرامون معرفی این محصول ایجاد شد، هدست «واقعیت ترکیبی» اپل که ۳,۵۰۰ دلار قیمت دارد، هنوز نتوانسته خود را به‌عنوان یک نوآوری تحول‌آفرین نشان دهد. یکی از مشکلات اصلی این محصول، نبود یک «اپلیکیشن کلیدی» است که هدف مشخصی برای دستگاه تعیین کند و کاربران را به استفاده از آن ترغیب کند.

اپل هنگام معرفی «ویژن پرو» در ماه فوریه، آن را به‌عنوان اولین گام به سوی آینده «رایانش فضایی» و نه محصولی نهایی معرفی کرد. با این حال، تصور اینکه اپل برای محصول اولیه خود انتظار نتایج بهتری نداشته، دشوار است.

بر اساس گزارش «مارک گورمن» از بلومبرگ، داده‌های مربوط به فروش و استفاده از این دستگاه، نشان‌دهنده شروع سختی برای آن هستند. گزارش شده که اپل کمتر از ۵۰۰ هزار واحد از این دستگاه را به فروش رسانده است و داده‌های داخلی شرکت نشان می‌دهند که بسیاری از خریداران (به‌جز کسانی که آن را بازگردانده‌اند) از دستگاه به اندازه‌ای که اپل انتظار داشت، استفاده نمی‌کنند.

چه چیزی می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد؟ شاید نسخه‌ای ارزان‌تر و سبک‌تر که احتمالاً سال آینده وارد بازار شود. در همین حال، اپل در حال بررسی همکاری‌های خارجی برای افزایش جذابیت دستگاه است.

گورمن گزارش داده که اپل در حال همکاری با سونی است تا کنترلرهای شخص ثالث را با دستگاه یکپارچه کند. به‌طور خاص، نسخه‌ای از کنترلرهای دستی هدست «پلی‌استیشن وی‌آر ۲» ممکن است با «ویژن پرو» کار کند. این تغییر قابل‌توجه است، زیرا «ویژن پرو» در حال حاضر به‌جای کنترلرهای دستی، از ردیابی چشم و حرکات انگشتان استفاده می‌کند.

اگرچه این روش نوآورانه است، اما برای توسعه‌دهندگانی که به ساخت اپلیکیشن برای دستگاه‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی که عموماً از کنترلرهای استاندارد استفاده می‌کنند، عادت دارند، چالش‌برانگیز است. این ناسازگاری، مشکل یافتن «اپلیکیشن کلیدی» را پیچیده‌تر می‌کند.

حتی اگر همکاری اپل و سونی به‌زودی محقق شود، احتمالاً تأثیر چشمگیری بر چشم‌انداز «ویژن پرو» نخواهد داشت. رقبای اپل، مانند سونی و متا، هدست‌های خود را به‌عنوان پلتفرم‌های بازی معرفی کرده‌اند. برای مثال، متا یک بازی «بتمن» را همراه با جدیدترین هدست‌های «کوئست» خود ارائه می‌دهد. اما «ویژن پرو» بسیار گران‌قیمت و حجیم است تا بتواند در مقیاس گسترده به‌عنوان یک دستگاه بازی پذیرفته شود.

این حرکت بیشتر به نظر می‌رسد نشانه‌ای از این باشد که اپل به مشکلات «ویژن پرو» آگاه است، نه یک راه‌حل کامل.