Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندروید ۱۵ تحولی در نوتیفیکیشن‌ها ایجاد خواهد کرد

اندروید ۱۵ به زودی منتشر می‌شود و شامل ویژگی‌های جدیدی برای مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها، از جمله توقف اعلان‌های قدیمی و جلوگیری از اعلان‌های رگباری خواهد بود.
نوتیفیکیشن اندروید ۱۵

اندروید ۱۵ هنوز به صورت نسخه پایدار منتشر نشده است و انتظار داریم این بروزرسانی سیستم‌عامل در تاریخ ۲۳ مهر برای دستگاه‌های پیکسل عرضه شود و سپس اولین بروزرسانی ویژگی‌ها قبل از پایان سال میلادی در ماه آذر ارائه گردد.

به عنوان بخشی از بتای QPR1 اندروید ۱۵ که شامل بروزرسانی ویژگی‌ها خواهد بود، می‌دانیم که گوگل در تلاش است تا عملکرد اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های متوالی اپلیکیشن‌ها را تغییر دهد. همه ما دوستانی داریم که ترجیح می‌دهند به جای نوشتن یک پیام، چند پیام کوچک ارسال کند. ویژگی مرتبط «خنک‌سازی اعلان»، همانطور که نامش نشان می‌دهد، با کاهش صدای این نوع اعلان‌ها از اپلیکیشن‌های خاص، باعث می‌شود تا مزاحم اعصاب کاربر نشوند!

مشعل رحمان، کارشناس مشهور اندروید، می‌گوید که اولین بروزرسانی ویژگی‌های پیکسل علاوه بر جلوگیری از بمباران اعلان‌ها، شامل ویژگی «توقف اعلان‌های قدیمی» نیز خواهد بود.

اگر چند دستگاه اندرویدی دارید اما تنها یکی را به‌عنوان دستگاه اصلی استفاده می‌کنید، این ویژگی به درد شما خواهد خورد. به‌عنوان مثال، اگر در بیش از یک دستگاه از اپلیکیشن‌های مشابه استفاده کنید و فقط از دستگاه دوم به‌طور گاه‌به‌گاه استفاده کنید، متوجه می‌شوید که هر بار که آن را پس از مدت طولانی روشن می‌کنید، با سیل اعلان‌هایی بمباران می‌شوید که قبلاً در دستگاه اصلی دیده‌اید.

در حالی که این موضوع یک مسئله حیاتی نیست، ویژگی جدید رد اعلان‌های قدیمی، مدیریت مقدار زیاد اعلان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

البته شما هنوز می‌توانید این اعلان‌های قدیمی را پیدا کنید. این ویژگی جدید اعلان‌هایی را که بیش از دو هفته عمر دارند رد می‌کند. در حالی که اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی در دسترس نیست، رحمان پیش‌بینی می‌کند که وقتی ویژگی فعال شود، دیگر با صدا یا لرزش شما را از ورود این اعلان‌های قدیمی آگاه نخواهد کرد.

علاوه بر این، جزئیات محتوای آن‌ها نیز در پنل اعلان نمایش داده نخواهد شد، هرچند اطلاعاتی مانند فرستنده اعلان و اپلیکیشن مربوطه همچنان نمایش داده خواهد شد. گوشی شما زمان اعلان را با مقایسه زمان ارسال آن (زمانی که ارسال شده، نه زمانی که اولین‌بار دریافت شده) با زمان فعلی تعیین می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد که  گوگل در حال کار بر روی روش‌های دیگری برای بهبود تجربه اعلان‌ها در اندروید است، از جمله همگام‌سازی رد کردن اعلان‌ها بین دستگاه‌ها و جایگزینی آیکون‌های اعلان اندروید با آیکون‌های معمولی اپلیکیشن‌ها.