Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم

تبریک.

شاید بپرسید چرا؟

به این دلیل شما در این صفحه هستید چون کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرده و موفق شده‌اید تعداد زیادی از کاربران را مجذوب ویدئوهای خود کنید. 

یا اینکه تصمیم گرفته‌اید کانال خود را راه اندازی کرده و از آن درآمد زایی کنید.

در هر صورت شما توان برنده شدن در این چالش را دارید.

اکنون به دنبال راهی است که بتوانید از پتانسیل کانال خود و مخاطبانی که دارید درآمد کسب کنید؟ 

خبر خوبی برایتان دارم. 

در یوتیوب گزینه‌های درآمدزایی مختلفی وجود دارد که تولید‌گنندگان محتوا می‌توانند از آن استفاده کرده و درآمد خوبی از مخاطبان خود داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این گزینه‌ها پرداخته و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توانید تعداد بازدیدهای بیشتری برای ویدئوهای خود بگیرید. 

برنامه پارتنر یوتیوب (YPP)

این گزینه اصلی‌ترین راه برای کسب درآمد از یوتیوب می‌باشد. وقتی که بتوانید 1000 سابسکرایبر و در مجموع 4 هزار ساعت واچ تایم در یوتیوب در یک سال گذشته به دست آورید؛ می‌توانید درخواست خود برای عضویت در این برنامه را به یوتیوب بفرستید. با عضویت در YPP می‌توانید:

  • تبلیغات را در کانال خود به نمایش بگذارید: یوتیوب تبلیغات ویدئویی را در ابتدا، انتها و در میان ویدئوهای شما به کاربران نشان می‌دهد و شما با عضویت در YPP می‌توانید سهمی از درآمد حاصل از تبلیغاتی که بر روی ویدئوهایتان نشان داده می‌شود داشته باشید. 

تبلیغاتی که در یوتیوب به کاربران نشان داده می‌شوند؛ نوعی از تبلیغات گوگل ادز هستند که کسب‌وکارهای مختلف از طریق پلتفرم تبلیغاتی گوگل (Google Ads) آن‌ها را به مخاطبان هدف خود نشان می‌دهند. 

  • سهمی از بازدید‌های پریمیوم داشته باشید: وقتی کاربرانی که اکانت‌های یوتیوب پریمیوم دارند، ویدئوهای کانال شما را می‌بینند؛ یوتیوب سهمی از حق اشتراک پریمیوم آن‌ها را به شما می‌دهد.

بهترین شیوه کسب درآمد سریع در یوتیوب

عموما زمانی که از کسب درآمد در یوتیوب صحبت می‌شود، همه فکرها به سمت نمایش تبلیغات می‌رود. به این صورت به 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت نمایش در کانال ثبت شود تا امکان مانیتایز کردن ویدیوها وجود داشته باشد.

روش‌های دیگری برای پول درآوردن از یوتیوب وجود دارد. به عنوان مثال، داشتن اسپانسر.

داشتن اسپانسر (اگر مرتبط با محتوای کانال باشد عالی‌ است)، باعث می‌شود افرادی که ویدیوی ما را می‌بینند خسته نشده و به دلیل وجود تبلیغات زیاد اذیت نشوند.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از جمله به پروموت سایت، اپلیکیشن یا شبکه‌های اجتماعی اشاره داشت. به عنوان مثال یک مرکز آموزش آرایشگری را در نظر بگیرید. محتوای این کسب‌وکار لازم است به صورت ویدیویی باشد؛ در غیر این صورت شانس زیادی برای موفقیت ندارد. با ایجاد یک کانال یوتیوب، این شانس وجود دارد که درآمد مجموعه افزایش یابد.

مثال‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. اما منظور من از درآمد سریع را در ادامه توضیح می‌دهم.

بهترین راه این است که از خدمات تبلیغات یوتیوب استفاده کنید! شاید فکر کنید دلیل اصلی من برای فعالیت در یوتیوب نمایش تبلیغ به دیگران است، چرا خودم باید از آن استفاده کنم؟

تبلیغات در یوتیوب چگونه انجام میشود

به یک دلیل ساده. جذب سابسکرایبر و افزایش آگاهی از کانال یوتیوب شما. علاوه بر این، به عنوان یک یوتیوبر حرفه‌ای باید از خدمات تبلیغاتی این موتور جستجو استفاده کنید تا افراد علاقه‌مند را هدف قرار دهید.

رایج‌ترین روش‌های درآمدزایی از یوتیوب 

اما در کنار نمایش تبلیغات و یا دریافت سهم از اشتراک پریمیوم کاربران، گزینه‌های دیگری نیز برای داشتن درآمد از یوتیوب در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است. این موارد برخی از مهم‌ترین این گزینه‌ها می‌باشند: 

فروش مستقیم محصول: محصولاتی دارید که مرتبط با حوزه فعالیت کانال شما می‌باشند؟ می‌توانید آن‌ها را در کانال خود معرفی کرده و لینک صفحه خرید آن‌ها را در اختیار سابسکرایبرهای خود قرار دهید. جالب است بدانید که خیلی از یوتیوبرهای ایرانی و خارجی مثل MrBeast و یا کانال کومان از این روش برای افزایش درآمد خود از یوتیوب استفاده می‌کنند. 

افیلیت مارکتینگ: با استفاده از این گزینه درآمدی می‌توانید با برندهایی که دوست دارید تبلیغ محصولات و یا خدمات آن‌ها را انجام دهید همکاری کنید. در این روش می‌توانید لینک محصولات و یا خدمات برندهای مورد نظر خود را در دیسکریپشن ویدئوهای خود قرار داده و با هر خریدی که با استفاده از لینک شما انجام می‌شود؛ کمیسیون مشخصی از آن برند دریافت کنید.

حمایت مالی سابسکرایبرها (Fan Funding ): یوتیوب قابلیت‌هایی همچون Super Chat یا عضویت‌های ویژه در کانال را معرفی کرده است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌‌کنند تا با یک بار پرداخت برای همیشه و یا دونیت‌های ماهانه از کانال محبوب خود حمایت کنند.  

اما برای این که بتوانید درآمد خوبی از یوتیوب داشته باشید؛ نیاز دارید تا کانال خود را بهینه کرده و تعداد بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توانید این کار را کنید. 

بهینه‌سازی کانال یوتیوب

درست است که ترفندهای افزایش بازدید یوتیوب بسیار اند؛ اما همیشه در این مورد یک قاعده کلی وجود داشته است؛ محتوای خوب. 

بیخود نیست که می‌گویند محتوا پادشاه است؛ محتوا پادشاه است چون افرادی بیشتری را جذب می‌کند و هرچه افراد بیشتری در یوتیوب ویدئوهای شما را مشاهده کنند؛ درآمد شما از این پلتفرم نیز بیشتر خواهد شد. در ادامه به بررسی یک سری از نکات برای بهبود ویدئوهای یوتیوب می‌پردازیم.

حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید: اگر قصد دارید در یوتیوب فعالیت و از این شبکه کسب درآمد کنید؛ مهم است موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند بوده و بتوانید به طور مداوم در مورد آن، محتوای باکیفیت تولید کنید. 

محتوای همیشه سبز تولید کنید: ویدئوهایی بسازید که برای مدت طولانی جذاب بوده و به خوبی در این مدت نظر کاربران جدیدی که آن‌ها را می‌بینند جلب می‌کنند. این گونه می‌توانید محتوایی داشته باشید که برای چند سال برای شما آورد مالی خواهد داشت. 

ویدئوهای خود را برای سرچ کاربران بهینه کنید: یوتیوب به عنوان دومین موتور جست‌وجو پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود؛ این موضوع بدان معناست که هر رزوه سیل عظیمی از کاربران برای پاسخ به سوالات خود از این شبکه استفاده می‌کنند. در ساخت ویدئوهای یوتیوب، از کلمات مرتبط با موضوع ویدئو در هدلاین و دیسکریپشن خود استفاده کنید تا کاربران به هنگام سرچ در یوتیوب، بتوانند ویدئوهای شما را پیدا کنند. 

دادن دلیلی برای به کاربران برای کلیک بر روی ویدئوها تنها نیمی از مسیر موفقیت در یوتیوب است. نیم دیگر این مسیر راضی نگه داشتن مخاطبان و دادن دلیلی به آن‌ها برای درگیر شدن با محتوای کانال شماست. 

  • ایده پشت پرده تولید محتوا: مهم است ویدئوهایی که برای مخاطبان خود تولید می‌کنید آموزنده و جذاب باشد، به سوالات آن‌ها پاسخ دهد و در انتهای ویدئو راضی از زمانی باشند که برای تماشای ویدئو شما صرف کرده‌اند. این مورد باعث می‌شود تا الگوریتم یوتیوب ویدئوهای دیگر کانال شما را نیز به آن مخاطبان و حتی کسانی که جزو سابسکرایبرهای شما نیستند نیز نشان دهد. 
  • دعوت به اقدام (CTA): از کاربرانی که ویدئوهای شما را تماشا می‌کنند درخواست کنید تا ویدیو شما را لایک کنند، بای آن کامنت بگذارند و یا اگر هنوز کانال شما را دنبال نمی‌کنند؛ از آن‌ها بخواهید تا آن را سابسکرایب کنند. احتمالا در بسیاری از ویدئوهای یوتیوب با این مورد برخورد کرده باشید. 
  • ساخت کامیونیتی وفادار مخاطبان: به تمام کامنت‌های مخاطبان خود پاسخ داده، هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید و از لایو یوتیوب برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان استفاده کنید. این گزینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا قبلیه‌ای از مخاطبان وفادار داشته باشید که نه تنها مشتاق دیدن ویدئوهای جدید شما خواهند بود، بلکه کانال شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد. 

آیا یوتیوب ارزشش را دارد؟

من تنها به شما دیتا می‌دهم؛ اما این شما هستید که باید به این سوال پاسخ دهید. 

این روزها وقتی که صحبت از مقایسه نحوه پول در آوردن از یوتیوب می‌شود؛ بحث‌هایی همچون کسب درآمد از یوتیوب یا آپارات و یا مقایسه گزینه‌های درآمدی در یوتیوب یا اینستاگرام که این روزها تب داغی دارد مطرح می‌شوند. 

یوتیوب تعداد مخاطبان زیادی دارد. همین موضوع باعث می‌شود که تولید محتوای باکیفیت منجر به کسب درآمد زیادی در این شبکه شود. از طرفی دیگر، درآمدی که یوتیوب به شما پرداخت می‌کند؛ به دلار محاسبه شده و با توجه به تفاوت بالای ارزش دلار و ریال در کشور ما، حتی کوچک‌ترین درامد‌ها در یوتیوب هم درآمد خوبی برای کاربران داخل ایران محسوب می‌شود. 

البته که فعالیت و تولید محتوا در این شبکه چالش‌هی خود را نیز در پی دارد؛ اما اگر بخواهیم با یک جمله به این سوال پاسخ دهیم، می‌گوییم بله؛ فعالیت در یوتیوب ارزش صرف زمان شما را دارد.