Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگونه از گوگل ادز برای توسعه برند خود استفاده کنیم؟

اگر شما نیز به عنوان مدیر یک کسب‌وکار شناخته می‌شوید؛ احتمالاً بارها نام گوگل ادز را شنیده باشید. تبلیغات در گوگل یکی از گزینه‌های نوین تبلیغات در حوزه دیجیتال است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه، محصولات و یا خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از کاربران معرفی کنند.

اما از هدف گیری تعداد زیادی از کاربران در تبلیغات گوگل ادز که گذر کنیم؛ مزیت‌های زیاد دیگری وجود دارند که می‌توانند هر کسب‌وکاری را برای تبلیغ در این پلتفرم ترغیب کنند. از هزینه گوگل ادز برای کسب‌وکارهای فارسی زبان گرفته تا گزینه‌های مختلف تبلیغاتی، این مدل از تبلیغات برای نیازهای مختلف یک کسب‌وکار راه‌حلی برای ارائه دارد.

برای تبلیغ در گوگل شما نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن دارید. البته با وجود یک سری از محدودیت‌ها امکان شارژ مستقیم برای کاربران ایرانی وجود نداشته و با توجه به این موضوع کسب‌وکارهای داخل کشور می‌توانند از خدمات شرکت‌های واسطه در این مورد استفاده کنند.

افزایش فروش اما تنها یکی از ابعاد استفاده از تبلیغات گوگل در کسب‌وکار است. این مدل از تبلیغات علاوه بر بالا بردن آمار فروش شما می‌توانند در دیده شدن و توسعه برندتان نیز نقش کلیدی داشته باشد. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه می‌توان از تبلیغات گوگل به جهت توسعه برند استفاده کرده و کدام یک از گزینه‌های تبلیغاتی این پلتفرم می‌توانند در این مورد به ما کمک کنند.

1. تبلیغات جست‌وجوی گوگل

تبلیغات پولی جست‌وجوی گوگل، عامیانه ترین نوع تبلیغات هستند که در بالا و پایین صفحات نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شوند. همچنین به آن تبلیغات کلیکی هم گفته می شود. این گزینه همانی است که اکثر افراد وقتی به فکر تبلیغ برند خود در گوگل می‌افتند به ذهن می‌آورند.

همچنین این نوع تبلیغات را اغلب با نام SEM یا بازاریابی موتور جست‌وجو می‌شناسند. این روش راهی عالی برای هدف‌گذاری مشتریان بالقوه‌ای است که در جست‌وجوی مشاغلی مثل شما هستند و به دنبال محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید می‌گردند. این نوع تبلیغات، یکی از بهترین روش ها برای توسعه برند به شمار می رود.

2. تبلیغات نمایشی گوگل

این نوع تبلیغات، بنرها و تبلیغات گرافیکی هستند که در سایت‌های ثالث به نمایش در می‌آیند. وب سایت‌های شبکه نمایش گوگل، کدی را در سایت خود می‌گذارند که به گوگل اجازه می‌دهد تبلیغات را در بخش‌های خاصی از این سایت، نشان دهد.

این سایت‌ها کنترلی بر تبلیغات ندارند. گوگل بر اساس عواملی چون جامعه شناسی مخاطبان، زمینه محتوای سایت و سایر تنظیمات مربوط به هدف‌گذاری، بهترین تبلیغ را برای نمایش در آنها انتخاب می‌کند. در واقع تبلیغ مرتبط با محتوا و مخاطب سایت را در آن به نمایش می‌گذارد.

شما می‌توانید از تبلیغات نمایشی گوگل برای هدف نهادن مخاطبان سفارشی استفاده کنید یا بازدیدکنندگان و مخاطبین فعلی سایت خود را بر اساس اطلاعات جامعه شناختی، علایق و اهداف شبکه نمایش گوگل، مجدداً هدف قرار دهید. بهتر است بدانید این تبلیغات، بازدید بالایی داشته و هزینه کمی دارند.

3. تبلیغات ویدیویی گوگل

گوگل صاحب یوتیوب است و این امکان را دارد که در ویدیوهای یوتیوب، تبلیغ منتشر کند. تبلیغات ویدیویی گوگل، کلیپ‌های کوتاهی هستند که قبل یا حین مشاهده فیلم‌های یوتیوب به نمایش در می‌آیند. این مورد البته تبلیغات متنی‌ که هنگام تماشای فیلم روی آن نشان داده می‌شود را نیز در بر می‌گیرد.

یوتیوب پس از گوگل، دومین موتور جست‌وجوی بزرگ جهان است. اگر مخاطبان شما در جست‌وجوی اطلاعات مربوط به زمینه فعالیت شما هستند، می‌توانید روی کلمات کلیدی یا کانال‌های خاص هدف‌گذاری کنید. در این صورت تا زمانی که تبلیغات شما در آگهی نشان داده می‌شود، می‌توانید مشتری جذب کنید. در صورتی که علاقه مند بودید می توانید اطلاعات بیشتری از تبلیغات یوتیوب جی‌ادز کسب کنید.

4. تبلیغات Gmail

گوگل همچنین، برای اشتراک گذاری تبلیغات، بستر جیمیل را در اختیار دارد. تبلیغات جیمیل گوگل در بالای صفحات اجتماعی ظاهر می‌شوند. این تبلیغات به فرم یک ایمیل هستند و عنوان و فرستنده و عنوان پیش‌فرض (متنی که پس از موضوع تنظیم می‌شود) دارند.

از تبلیغات جیمیل به اندازه سایر گزینه‌های گوگل ادز به طور گسترده استفاده نمی‌شود. اما، اگر برند شما قبلاً در بازاریابی از طریق ایمیل موفق بوده است، این روش ممکن است مکمل خوبی باشد. برای دستیابی به افرادی که علاقه‌مند به محصولات یا خدمات شما هستند، می‌توانید از هدف گذاری استفاده کنید و تبلیغات خود را با موضوعاتی که می‌دانید کار می‌کنند (بر اساس کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود در گذشته) انجام دهید.

کدام یک از روش های تبلیغاتی گوگل ادز برای توسعه برند مناسب است؟

همانطور که مشاهده کردید، در گوگل ادز فقط به استفاده از تبلیغات سرچ محدود نیستید. بلکه گزینه‌های مختلفی دارید که می‌توانید بهترین آنها را برای نام تجاری خود انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین نوع استراتژی گوگل ادز برای توسعه برند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

جایی که مخاطبان آنلاین وقت می‌گذرانند را هدف قرار دهید: تبلیغات خود را در مکان‌هایی قرار دهید که مخاطبان در آنجا حضور داشته باشند تا آنها را ببینند. اگر مخاطبان شما وقت زیادی را برای استفاده از یوتیوب صرف می‌کنند، این مورد ممکن است گزینه خوبی برای کمپین تبلیغاتی شما باشد.

با تبلیغ در گوگل بیشتر دیده می‌شوید

تبلیغات گوگل یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و دیده شدن بیشتر در مارکت می‌باشد. چنانچه بتوانید با تنظیم بودجه، انتخاب محتوای تبلیغاتی خلاقانه و همچنین هدف گیری دقیق کاربران کمپین‌های تبلیغاتی پربازدهی را طراحی کنید؛ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا در کنار افزایش فروش خود، برندتان را نیز به تعداد مخاطبان بیشتری معرفی کنید.

رقبا را زیر نظر بگیرید: نگاه کنید به اینکه رقبای شما از کدام سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنند و همچنین میزان هزینه آنها را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در مورد هزینه‌های PPC، بعضی از صنایع نسبت به بقیه رقابتی‌تر هستند. به معیارهای صنعتی نگاه کنید تا تشخیص دهید چه نوع سرمایه گذاری باید برای رقابت انجام دهید.

میزان بودجه: در نظر بگیرید که کدام بستر و استراتژی به شما کمک می‌کند از بودجه خود بیشترین بهره را ببرید. به عنوان مثال، اگر بودجه کمی برای بازاریابی دارید، بهتر است آن را به جای تبلیغات نمایشی برای مخاطبان سرد، در تبلیغات هدف‌گذاری مجدد قرار دهید که با مخاطبان گرم ارتباط برقرار می‌کنند.

اهداف خود را به درستی انتخاب کنید: برخی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل در تولید نتایج خاص بهتر هستند. تبلیغات جستجوی پولی باعث ترافیک وب‌سایت می‌شود در حالی که تبلیغ محصولات گوگل ممکن است باعث فروش محصولات شما شود. اهداف خود را در نظر بگیرید و به دنبال بهترین تاکتیک متناسب با آنها باشید.