Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین روش بازاریابی اینترنتی

کسب و کارها با توسعه اینترنت، در حال افزایش مشتریان خود از طریق بازاریابی اینترنتی هستند تا در کنار بازاریابی سنتی، فروش بیشتری را تجریه کنند. در بازاریابی اینترنتی ما با کاربران بیشتری سروکار داریم و می توانیم نتایج شگفت انگیزی را کسب کنیم. در مقاله بازاریابی اینترنتی قصد داریم در مورد بازاریابی آنلاین صحبت کنیم و انواع روش های آن را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتیگ - بازاریابی اینترنتی
دیجیتال مارکتیگ – بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست؟

در ابتدای مقاله به سراغ تعریف بازاریابی اینترنتی می رویم تا درک درستی از موضوع مورد بحث پیدا کنید. امروزه کاربران بیشتر وقت خود را در سایت ها و شبکه های اجتماعی می گذرانند و به راحتی هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشند را در زمان کوتاهی دریافت می کنند و اگر به دنبال خرید محصولی باشند، با کسب اطلاعات از اینترنت، در همانجا هم اقدام به خرید می کنند.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم آنلاین مارکتینگ چیست؟ باید گفت که بازاریابی دیجیتال به معنی هر گونه تبلیغات محصول (یا خدمات) در اینترنت است؛ ما از طریق بازاریابی اینترنتی می توانیم به راحتی با طیف عظیمی از کاربران ارتباط داشته باشیم و کسب و کار خود را گسترش دهیم و محدود به یک موقعیت جغرافیایی نباشیم. اگر برای کسب و کار خود به بازاریابی اینترنتی نیاز دارید، از مشاوران برتر کشور مشاوره بگیرید و کسب و کار خود را رشد دهید.

یکی از سایت هایی که میتوانید به صورت رایگان در آن آموزش ببینید تا برای مسائل ابتدایی (مخصوصا سئو) نیاز به مشاوره نداشته باشید سایت مرتضی محرابی عزیز می باشد. حال که متوجه شدیم بازاریابی آنلاین چیست، به سراغ انواع بازاریابی اینترنتی می رویم تا با نحوه بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا شویم.

شاخه های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در سال 2022
شاخه های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در سال 2022
  1. انواع روش های بازاریابی اینترنتی
  2. بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر
  3. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  4. بازاریابی اینترنتی از طریق محتوای مناسب
  5. اینترنت مارکتینگ با شبکه‌های اجتماعی
  6. تبلیغات کلیکی
  7. بازاریابی ویدئویی
  8. بازاریابی با پست الکترونیکی
  9. اینفلوئنسر مارکتینگ
  10. بازاریابی ویروسی
  11. آنلاین مارکتینگ با اپلیکیشن های موبایلی
  12. پادکست
  13. و…

معرفی روش های بازاریابی اینترنتی

ما در حوزه بازاریابی اینترنتی ابزارها و روش های مختلفی را داریم که روز به روز بر تنوع این روش ها، افزوده می شود؛ نمی توان گفت بهترین روش بازاریابی اینترنتی کدام است ولی اگر از فرصت های لازم استفاده ببریم و با آن همسو شویم، قطعا رشد بیشتری را تجربه خواهیم کرد. در ادامه مهم ترین ابزارهایی که در بازاریابی اینترنتی داریم را شرح می دهیم و به شناختی می رسیم تا متوجه شویم چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟

بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر ( Search Engine Marketing) یا سئو

بهینه سازی موتورهای جستجوگر
بهینه سازی موتورهای جستجوگر

موتورهای جستجوگر کلید رسیدن کاربران به اهداف شان می باشد و می توانند تعداد زیادی کاربر را به صفحه ی ما هدایت کنند. ما در این نوع بازاریابی می توانیم هم از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و هم با خدمات پرداخت به ازای کلیک (PPC) (مثلا از طریق Google Adwords، Bing Ads و…) در نتایج موتورهای جستجو دیده شویم و شانس این را داشته باشیم که کاربران به سایت ما وارد شوند و از خدمات و محصولات ما استفاده کنند.

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

نوع دیگر بازاریابی اینترنتی، همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) است که کسب و کارها در قبال معرفی محصولات شان توسط دیگران و به ازای هر فروشی که از طریق لینک خاصی که به آنها داده اند ثبت شود، مبلغی را به عنوان پورسانت می دهند.

بازاریابی اینترنتی از طریق محتوای مناسب (Content Marketing)

در بازاریابی آنلاین از طریق محتوای مناسب، ما با قرار دادن محتواهای آموزشی، سرگرم کننده و… به دنبال این هستیم که کاربران به سایت ما ورود پیدا کنند و در مراحل بعدی آنها را به مشتریان خود تبدیل کنیم. ما در بازاریابی از طریق محتوا به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که می توانند بعدا به مشتریان ما تبدیل شود.

بازاریابی اینترنتی با شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

یکی دیگر از روشهای بازاریابی اینترنتی، استفاده از شبکه های اجتماعی است؛ ما در شبکه های احتماعی لزوما فروش را تجربه نمی کنیم و به دنبال برندینگ و اعتماد سازی هستیم که کاربران را در گذر زمان به مشتریان خود تبدیل کنیم.

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

بازاریابی ویدئویی یکی از جذاب ترین راه های بازاریابی اینترنتی است؛ چرا که مردم تمایل بیشتری به دیدن یک ویدئوی سرگرم کننده دارند تا خواندن متن های تبلیغاتی! ما با خلاقیت و ساختن ویدئوهای جذاب، می توانیم کاربر را وادار کنیم که در طول ویدئوی تبلیغاتی ما، با ما همراه شوند؛ روش های زیادی برای نمایش ویدئوهای تبلیغاتی وجود دارند که به عنوان مثال می توانیم از سایت های آپارات، نماشا و… استفاده کنیم تا تبلیغات ما را در ابتدای ویدئوها به نمایش درآورند؛ همچنین می توانیم ویدئوی خود را در شبکه های اجتماعی و سایر کانال هایی که می توانیم ویدئوی خود را منتشر کنیم، انتشار دهیم و در ذهن افراد جای بگیریم به امید اینکه به مشتری ما تبدیل شوند.

بازاریابی با پست الکترونیکی (Email Marketing)

ما از طریق بازاریابی با پست الکترونیکی، می توانیم با ایجاد یک ایمیل جذاب، خدمات  محصولات خودمان را به تعداد زیادی ایمیل ارسال کنیم و با یک ارتباط مستقیم دو نفره، شانس این را داشته باشیم که از خدمات ما آگاه شوند و از صفحات ما بازدید کنند. ایمیل مارکتینگ می تواند برای بعضی از کاربران آزاردهنده باشد و توجهی به ایمیل های این مدلی نکنند؛ بهتر است لیست ایمیل ها را به روشی جمع آوری کنیم که کاربر با میل خودش ایمیل خود را در اختیارمان قرار دهد؛ به عنوان مثال به ازای ارسال یک کتاب رایگان به ایمیل او، ایمیل او را دریافت کنیم و همچنین بهتر است در ایمیل های تبلیغاتی قابلیت لغو اشتراک را قرار دهیم و به حقوق وی احترام بگذاریم.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ اخیرا بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است و به این صورت است که افراد مشهور، با معرفی محصول ما، ما را به مخاطبان خود معرفی کنند و اگر مخاطبان وی، به کسب و کار ما نزدیک تر باشند، شانس این را داریم که مشتریان خوبی را به دست آوریم.

در این مقاله متوجه شدیم اینترنت مارکتینگ چیست و انواع راههای بازاریابی اینترنتی را شرح دادیم. هر موردی که در اینجا شرح دادیم نیازمند مطالعه بیشتری است که از حوصله ی مقاله ی ما خارج بود. در اینجا هدف آشنایی کلی با بازاریابی اینترنتی و انواع آن بود.

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.