Web Analytics Made Easy - Statcounter

چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

استفاده از گوگل ادز در ایران ممکن است بهترین و هوشمندانه‌ترین تصمیم برای معرفی کسب و کارتان باشد. همین جا در این مقاله کوتاه با هم یاد می‌گیریم که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ و چطور بیشترین بازخورد را از آن دریافت کنیم. با ما همراه شوید و خیلی راحت کسب و کار خودتان را به همه کسانی که باید آن را ببینند نشان دهید.

چرا و چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

احتمالاً پس از شنیدن قابلیت‌های جالب توجه سرویس تبلیغات آنلاین گوگل شما هم به فکر استفاده از این سرویس افتاده باشید. اغراق نیست اگر بگوییم تبلیغات در گوگل از طریق Google Ads بهترین تصمیم برای معرفی یک کسب و کار در فضای اینترنت است.

مردم بسیاری برای رفع نیازها و یافتن پاسخ برای پرسش‌های خود به گوگل مراجعه می‌کنند. به‌طوری که روزانه 5/3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. چه خوب است که سایت و به تبع آن کسب و کار شما پیشنهاد گوگل برای تعداد زیادی از این جستجوها باشد. به طور قطع می‌دانید که نمایش بیشتر به معنی بازدید بیشتر و به دنبال آن افزایش فروش است.

اکنون که تا حدودی با بازخورد تبلیغات در گوگل از طریق سرویس گوگل ادز آشنا شده‌اید، بیایید به موضوع چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ بپردازیم. قطعاً سوالات بیشتری ذهن شما را درگیر خواهد کرد. مثلاً اینکه سرویس گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟ هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است و موارد دیگری که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) یک پلتفرم تبلیغات آنلاین پولی است. این سرویس در ابتدا Google Adwords نام داشت و سپس نام آن به گوگل ادز تغییر یافت. در یک تعریف ساده و قابل فهم می‌توان گوگل ادز را یک اکوسیستم معرفی کرد که سه دسته کاربران جستجوکننده، کسب و کارها و رسانه‌هایی تبلیغ‌گر در آن وجود دارد. موتور جستجوی گوگل یکی از این رسانه‌های تبلیغ‌گر است که با کمک سرویس‌های تبلیغاتی خود از جمله سرویس Google Adz کسب و کارها را به کاربران معرفی می‌کند.

روش کار گوگل ادز

روش کار تبلیغات گوگل آسان است. کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند و سپس سایت شما که روی آن کلمه کلیدی تمرکز کرده‌اید در SERP یا همان لیست نتایج گوگل به آن‌ها نمایش داده می‌شود. این را هم بگوییم که با هر کلیک روی لینک سایت، مقداری هزینه از اکانت گوگل ادز شما کسر می‌شود.

سرعت تبلیغات در گوگل ادز

به جرأت می‌توان گفت سرویس تبلیغات گوگل ادز سریع‌ترین و قدرتمندترین روش جذب مخاطب است. مخاطبی که به احتمال بسیار قوی به مشتری محصولات و خدمات شما تبدیل خواهد شد. سرویس تبلیغات گوگل ادز حتی سریع‌تر از سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) نرخ کلیک (CTR) و ترافیک سایت شما را بالا می‌برد. شما حتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس معیارهای متعددی از قبیل جنس، سن، علاقه‌مندی‌ها، منطقه جغرافیایی و …. گزینش کنید و به گوگل بگویید که محتوا و تبلیغات شما را به چه کسانی نشان دهد.

مراحل راه‌اندازی تبلیغات گوگل ادز

اکنون موضوع اصلی این مقاله یعنی پاسخ به پرسش چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ را بررسی می‌کنیم. برای استفاده از تبلیغات گوگل باید چند مرحله اساسی را انجام دهید. این مراحل به شرح زیر است:

ثبت‌نام در گوگل ادز

اولین مرحله ایجاد یک حساب کاربری یا اکانت گوگل ادز است. نحوه ساخت اکانت گوگل ادز بسیار آسان است و از طریق وب‌سایت “Google AdWords” و تنها در چند دقیقه انجام می‌شود. پس از ساخت حساب گوگل ادز جزئیات مورد نیاز را وارد کنید و سپس به صفحه ایجاد اولین کمپین هدایت می‌شود. در این مرحله شرایط، بودجه، مخاطبان، پیشنهادات خود را انتخاب و تنظیم می‌کنید. به عبارتی در این مرحله نسخه تبلیغاتی خود را تنظیم می‌کنید.

تعیین بودجه

در مرحله دوم باید هزینه‌ای که روزانه برای هر بازدیدکننده پرداخت می‌کنید را تعیین کنید. توجه داشته باشید که تعیین بودجه بسیار مهم است و برای آن باید مفهوم نرخ تبدیل (بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند) را به خوبی درک کرده باشید.

انتخاب مخاطب هدف

مرحله سوم تعیین منطقه جغرافیایی مخاطب است. در این مرحله از طریق گزینه جستجوی پیشرفته و دسترسی به هدف‌گذاری شعاعی (Redius Targeting)، محدوده‌ جغرافیایی مورد نظر خود را تعیین و تنظیم می‌کنید. این مورد بسته به کسب و کار شما متفاوت است و ممکن است تمام کشورهای جهان یا فقط شهرهای خاصی را دربرگیرد.

شبکه جستجو یا شبکه نمایش

در این مرحله شما باید یکی از شبکه‌های جستجو یا نمایش را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. شبکه جستجو (Search Network)یک سرویس پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. در این روش شما به عنوان تبلیغ‌کننده روی کلید واژه‌هایی که با کسب و کارتان ارتباط دارد، تمرکز می‌کنید و به ازای هر بار کلیک کاربران روی لینک سایت، هزینه پرداخت می‌کنید. به تبلیغ PPC جستجوی پولی نیز گفته می‌شود.

شبکه نمایش (Display Network) به صاحبان سایت امکان می‌دهد تا تبلیغات بصری را در سایت‌های عضو این شبکه قرار دهند. 90 درصد کاربران اینترنت مخاطب شبکه نمایش گوگل هستند. از این رو تبلیغات شما به تعداد بسیاری از مخاطبان هدفتان نشان داده می‌شود.

انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی

تا این مرحله فقط بخشی از پرسش چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ را پاسخ داده‌ایم. در این مرحله باید کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند را انتخاب و در گوگل ادز درج کنیم. تعداد این کلمات 15 تا 20 کلمه است که البته شما می‌توانید بعداً موارد دیگری را به آن اضافه کنید. در خصوص انتخاب کلمات کلیدی باید حساسیت زیادی به خرج دهید. به جای استفاده از کلمات بیشتر حتی با حجم جستجوی بالا، بهتر است روی کلماتی متمرکز شوید که مرتبط‌ترند و مطمئن هستید بازخورد بیشتری خواهند داشت.

تنظیم قیمت پیشنهادی گوگل

در این مرحله با مدل پیشنهادی گوگل برای پرداخت هزینه کلیک‌ها سروکار دارید. اولویت گوگل برای نمایش تبلیغات مشابه قیمت و هزینه‌ای است که بابت آن پرداخت می‌شود؛ بنابراین بین تبلیغات شما و رقیبتان تبلیغی که مبلغ بیشتری بابت آن پرداخت شده بالاتر از بقیه نمایش داده می‌شود.

تهیه محتوای تبلیغ

هر چقدر هم مراحل قبلی را دقیق‌ و به نحو احسن انجام دهید، بدون یک محتوای تبلیغاتی ترغیب‌کننده کار شما نیمه تمام خواهد بود؛ بنابراین این مرحله را با حساسیت انجام دهید و حتی سعی کنید از کسانی که در زمینه نوشتن خصوصاً نوشتن محتوای تبلیغاتی مهارت دارند، کمک بگیرید.

تبلیغتان را نهایی کنید

پس از نوشتن آگهی تبلیغاتی آن را ذخیره کنید و فرایند تبلیغ گوگل ادز را تا پایان تکمیل کنید. در این مرحله سوالاتی در خصوص کسب و کار و پرداخت مبلغ پرسیده می‌شود.

جمع بندی 

در این مقاله سعی کردیم تا جایی که ممکن بود به سوال چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ پاسخ دهیم. برخی از مراحل فوق‌الذکر بسیار آسان است و حتی به مهارت زیادی نیاز ندارد؛ اما در خصوص مراحلی همچون قیمت‌گذاری، تعیین کلمات کلیدی و نوشتن آگهی تبلیغاتی بهتر است از یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تجربه کمک بگیرید.

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.