Web Analytics Made Easy - Statcounter

برندینگ کسب و کار با حضور در نمایشگاه

برندینگ در غرفه سازی

برندینگ نمایشگاهی = برندینگ با حضور در نمایشگاه

اگر کسب و کار شما مشتریان جدیدی را از طریق تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان جذب میکند، ممکن است شرکت در نمایشگاه های تجاری را از لیست خود خط بزنید. ولی بگذارید به شما بگوییم که با وجود اینکه شرکت در نمایشگاه های تجاری کار چندان آسانی نیست ولی زمانیکه استراتژی های مناسبی برای آن داشته باشید میتواند یکی از سودمندترین شکل بازاریابی برای شما باشد. پیش کسوتان و متخصصان حضور در نمایشگاه های تجاری این واقعیت را تایید میکنند که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به دست آمده از غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه های تجاری موفق دشوار ولی شدنی است. بخصوص اگر از قبل بدانیم که چرا در نمایشگاه شرکت کنیم و اهداف خود را مشخص کنیم و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

پس قبل از اینکه شرکت در نمایشگاه های تجاری را خط بزنید بهتر است با دلایل و مزایای شرکت در آن آشنا شوید. این 10 دلیل که هر کدام به کسب و کار مبتنی بر فروش شما مرتبط است نشان میدهد که چرا باید در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید.

برندینگ در نمایشگاه

دلایل شرکت در نمایشگاه برای برندینگ کسب و کار

از غرفه سازی تا برندینگ نمایشگاهی

  1. برای ملاقات و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی
  2. برای تقویت پیوند خود با مشتریان فعلی
  3. برای اطلاع از پیشرفت های صنعت
  4. برای آشنا شدن با فروشندگان احتمالی جدید و همکاری با آنها
  5. برای ثبت معاملات جدید با مشتریان جدید در طول برگزاری نمایشگاه
  6. برای تثبیت و تقویت برند خود
  7. برای اطلاع از نحوه عملکرد رقبای خود
  8. برای افزایش سرنخ های فروش
  9. برای برقراری ارتباط مستقیم با بازار هدف خود
  10. برای بهینه کردن استراتژی فروش و تولید سرنخ
  1. برای ملاقات و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی

آیا تا به حال سعی کرده اید که سرنخی را پیدا کرده و آنرا دنبال کنید تا بتوانید صدایتان را به گوش آنها برسانید؟ شنیده شدن صدای شما توسط سرنخ ها یا مشتریان احتمالی سخت ترین قسمت بازاریابی است. و زمانیکه کسب و کار شما در تلاش برای جذب مشتریان جدید است، نادیده گرفته شدن پیام ها و عدم علاقه در آنها یک امر عادی است. یکی از بزرگترین دلایلی که در پاسخ به سوال چرا در نمایشگاه شرکت کنیم، وجود دارد این است که به شما امکان میدهد به جای برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان احتمالی، شخصا با آنها ارتباط برقرار کنید. در تماس تلفنی شما صرفا یک صدا هستید ولی در ملاقات چهره به چهره شما فردی هستید که آنها میتوانند ارتباط برقرار کنند و بیشتر او را بشناسند.

اگرچه برخی از مشتریان احتمالی و بالقوه، خدمات و محصولات شما را در همان نمایشگاه خریداری میکنند ولی بسیاری از آنها این کار را نمیکنند. با این حال تمامی خریداران اغلب برقراری ارتباط مستقیم برای خرید و عقد قرارداد را ترجیح میدهند و این دقیقا همان چیزی است که در نمایشگاه های تجاری یافت میشود.

  1. برای تقویت پیوند و ارتباط خود با مشتریان فعلی

درست همانطور که شرکت در نمایشگاه های تجاری به شما این امکان را میدهد که با مشتریان بالقوه و احتمالی خود ارتباط برقرار کنید، امکان تقویت ارتباط با مشتریان فعلی را نیز فراهم میکند. درحالیکه بخش اعظمی از تجارت امروزی از طریق صندوق های ورودی ایمیل و تماس های تلفنی انجام میشود، جلسات و ملاقات های رو در رو یک راه عالی برای بازاریابی تجارت هستند. بعلاوه جلسات حضوری موثرترین راه برای تقویت روابط با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی محسوب میشوند.

آیا تا بحال برایتان پیش آمده است که مشتریان فعلی از طریق ایمیل قراردادهای خود را بزرگتر کنند؟ درحالیکه این اتفاق به ندرت از طریق برقراری ارتباط غیرحضوری می افتد، نمایشگاه های تجاری با ارائه امکانی برای برقراری ارتباط رو در رو مشتریان فعلی را بیشتر ترغیب به سفارش ها و قراردادهای بزرگتر میکنند. و این میتواند برای شما بعنوان یک غرفه دار بسیار سود آور باشد. تکنولوژی، جلسات و ملاقات های حضوری را بعنوان چیزی که مربوط به گذشته است حذف کرده است ولی داده ها دروغ نمیگویند؛ جلسات حضوری در نمایشگاه ها برای ارتباط کسب و کار شما با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی عالی هستند.

ساخت غرفه و برندینگ در نمایشگاه
  1. برای اطلاع از پیشرفت های صنعت

چرا در نمایشگاه شرکت کنیم؟ برای اینکه از پیشرفت های موجود در صنعت تان مطلع شوید. وقتی کسب و کار شما در یک نمایشگاه یا رویداد صنعتی بزرگ شرکت میکند یعنی خود را در مرکز فعالیت های مرتبط با خود قرار میدهد. نمایشگاه های تجاری یک مکان عالی هستند تا کسب و کارها بتوانند از آخرین نوآوری ها و پیشرفت های موجود در صنعت خود مطلع شوند.

“… مشتریان خود را نزدیک و رقبای خود را نزدیکتر نگه دارید …”

شما در یک صنعت رقابتی ترجیح میدهید از فعالیت های رقبای خود آگاه باشید یا خارج از این حلقه باقی بمانید؟ شرکت در نمایشگاه های تجاری فقط به شما فرصت فروش محصولات و خدمات نمیدهد بلکه این امکان را فراهم میکند تا از پیشرفت ها و نوآوری های موجود در صنعت خود و درواقع فعالیت های رقبای تان را از نزدیک ببینید. به همین دلیل ارزش شرکت در این نمایشگاه ها چیزی بیش از صرفا فرستادن نمایندگان فروش خود است، کارکنان فنی خود را به این نمایشگاه ها دعوت کنید و بگذارید در ارائه هایی شرکت کنند که بتوانند شما را در جریان فناوری ها، تکنیک ها و روندهای جدید صنعت قرار دهند.

  1. برای آشنا شدن با فروشندگان احتمالی جدید و همکاری با آنها

چه در نمایشگاه های داخلی شرکت کنید یا نمایشگاه های خارجی این فرصت را خواهید داشت که هم با مشتریان احتمالی و هم با فروشندگان احتمالی تعامل داشته باشید. این مورد یک نمایشگاه تجاری را به بیش از یک فرصت برای گسترش کسب و کار شما، بلکه فرصتی برای گسترش زنجیره تامین محسوب میشود.

درحالیکه تیم فروش و بازاریابی شما بر روی ارتباط با مشتریان بالقوه برای فروش های جدید متمرکز شده است، مدیر خرید شما میتواند با فروشندگان و پیمانکاران بالقوه ارتباط برقرار کند که میتوانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند. این کار نمایشگاه تجاری را به یک فرصت دو طرفه برای کسب و کار و صنعت تبدیل میکند – یکی برای گسترش فروش و دیگری گسترش زنجیره تامین.

  1. برای ثبت معاملات جدید با مشتریان جدید در طول برگزاری نمایشگاه

برقراری تماس های تلفنی برای معاملات جدید اغلب بسیار سخت و تنش زا هستند. از اعتراضات بی پایان مشتری احتمالی گرفته تا استرس از دست دادن یک معامله ارزشمند، همه اینها باعث میشود که بعنوان یک فروشنده با طرد شدن و عصبی شدن مواجه شوید. ولی در یک نمایشگاه تجاری داستان متفاوت است. طبق داده های به دست آمده تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در نمایشگاه های تجاری، خرید میکنند. 91 درصد از بازدیدککندگان در نمایشگاه های تجاری ادعا میکنند که نمایشگاه ها برای تلاش هایشان جهت تامین محصولات و خدمات بسیار مفید بوده است.

شما وقتی با یک مدیر بصورت تلفنی صحبت میکنید، اغلب با شخصی سروکار دارید که قبلا در ذهن خود با انواع تعهدات و معاملات مواجه شده است. به همین دلیل این افراد بطور قابل درکی بی علاقه هستند. درحالیکه در یک نمایشگاه تجاری شما با مشتریانی سروکار دارید که صرفا برای یافتن معاملات ارزشمند آنجا هستند.

برخلاف بازاریابی سنتی که در آن طرد شدن و مواجه شدن با بی میلی برای خرید عادی است، نمایشگاه های تجاری یکی از معدود محیط هایی است که تیم فروش شما از مخاطبان و مشتریان احتمالی که واقعا قصد خرید و معامله دارند، سود میبرند.

تقویت برند با حضور در نمایشگاه
  1. برای تثبیت و تقویت برند نمایشگاهی خود

نمایشگاه های تجاری یکی از معدود محیط هایی هستند که به شما این امکان را میدهند تا علاوه بر دسترسی به مشتریان احتمالی به رقبای صنعت تان نیز دسترسی داشته باشید. پس در پاسخ به سوال اینکه چرا در نمایشگاه شرکت کنیم، تا بتوانید در میان این تعداد از رقبا خودتان را در ذهن مخاطبان ثبت کنید. این موضوع باعث میشود شما نه تنها برای فروش و بازاریابی مستقیم بلکه برای معرفی خود به عنوان رهبر در صنعت تان فرصتی ارزشمند در اختیار داشته باشید. هیچ فرصتی بهتر از نمایشگاه های تجاری برای رونق قابل توجه برند شما وجود ندارد. پس با طراحی و غرفه سازی در نمایشگاه های تجاری مرتبط با کسب و کار خود، برندتان را بعنوان یک رهبر و پیشرو معرفی کنید.

  1. برای اطلاع از نحوه عملکرد رقبای خود

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در دنیای کسب و کار و تجارت نزدیک بودن به مشتریان و نزدیکتر بودن به رقبا سودمند است. پس یکی از دلایل اینکه چرا در نمایشگاه شرکت کنیم این است که به شما امکانی میدهد تا ببینید رقبای تان چه کاری را به درستی انجام میدهند و از استراتژی ها و تاکتیک های آنها برای کسب و کار خود بهره مند شوید.

آیا رقیب خاصی در صنعت تان وجود دارد که مدام در حال رشد باشد؟ درحالیکه تیم فروش شما در نمایشگاه مشغول فروش و بازاریابی مشتریان احتمالی است، شما نگاهی به این رقبا و غرفه های دیگر بیندازید تا ببینید چه کارهای متفاوتی انجام میدهند.

معمولا کسب و کارهای بزرگ از رقبای خود آگاه هستند و نمایشگاه های تجاری یکی از بهترین فرصت ها برای مشاهده عملکرد رقبا و درک استراتژی فروش، قیمت گذاری و دلایل موفقیت آنهاست.

  1. برای افزایش سرنخ های فروش

درحالیکه نگاه کردن به لیستی از شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل میتواند هزاران تلاش ناموفق را یادآوری کند، هیچ چیز مانند یک نمایشگاه تجاری سرنخ های واجد شرایط را در اختیار شما قرار نمیدهد. با حضور در نمایشگاه هایی با بیش از ده ها هزار بازدیدکننده شما میتوانید روزانه چیزی در حدود 200 بازدیدکننده را به غرفه خود اختصاص دهید. اینها درواقع 200 مشتری بالقوه هستند که شما شخصا با آنها ارتباط برقرار کرده اید – تعدادی که اغلب نمیتوانید در روش هایی مثل تماس تلفنی به آنها امیدوار باشید. این موضوع به تیم فروش شما منبع ارزشمندی برای بازاریابی محصولات و خدمات ارائه میدهد درحالیکه خودتان بعنوان صاحب کسب و کار میتوانید بر انجام معاملات در این نمایشگاه متمرکز باشید.

  1. برای برقراری ارتباط مستقیم با بازار هدف خود

نظرسنجی هایی که از طریق ایمیل انجام میشوند یک راه عالی برای این هستند که ببینید نیاز مخاطبان شما چه چیزی است. ولی متاسفانه این روش فقط برای کسب و کارهایی مناسب است که لیست بزرگی از آدرس های ایمیل را داشته باشند. نمایشگاه های تجاری به شما این امکان را میدهند که درخواست بازخورد کنید و از این طریق به رشد و گسترش کسب و کارتان کمک کنید. یک راه عالی برای دریافت بازخوردهای مفید این است که یک نظر سنجی کوتاه در غرفه خود داشته باشید و در ازای انجام آن کوپن ها یا جوایزی را مدنظر قرار دهید. در چه جایی غیر از یک نمایشگاه تجاری میتوانید همزمان سرنخ های جدید دریافت کنید و بازخوردهای ارزشمند کسب کنید؟

  1. برای بهینه کردن استراتژی فروش و تولید لید

دلیل آخر برای سوال اینکه چرا در نمایشگاه شرکت کنیم این است که بتوانید استراتژی های خود را بهینه کنید. نمایشگاه های تجاری یک فرصت عالی برای معرفی تیم فروش خود به صدها مشتری بالقوه در یک مدت زمان کوتاه هستند. این کار در زمان کوتاهی آموزش های ارزشمندی را در راستای فروش در اختیار آنها قرار میدهد. تجربه ای که به شما این امکان را میدهد تا ترفندهای فروش و بازاریابی جدید را در یک محیط تخصصی آزمایش کنید.

از طرف دیگر اگر میخواهید استراتژی تولید سرنخ خود را امتحان کنید جایی بهتر از نمایشگاه های تجاری وجود ندارد. چندین روش مختلف را برای جذب مشتریان احتمالی امتحان کنید و ببینید کدام یک بهتر کار میکند. این کار به شما کمک میکند تا استراتژی های تولید سرنخ خود را در چند روز بهینه کنید.

طراحی و غرفه سازی برای برندینگ

جمع بندی برندینگ در نمایشگاه

شما این شانس را دارید که با شرکت در نمایشگاه های تجاری مرتبط با صنعت خود از اکثر غرفه داران متمایز شوید و رشد و توسعه کسب و کارتان را رقم بزنید. ما در اینجا با 10 مورد از مزایای شرکت در چنین رویدادهایی سعی کردیم به سوال چرا در نمایشگاه شرکت کنیم، پاسخ بدهیم. آیا با توجه به این گفته ها و مزایای دیگری که در بازاریابی نمایشگاه های تجاری وجود دارد، مایل به شرکت و غرفه سازی در رویدادهای تجاری هستید؟ متدکس