هواوی در راستای تقویت موقعیت خود در بازار رقابتی و پرشتاب گوشیهای هوشمند چین، قیمت برخی از گوشیهای پرچمدار خود را تا ۲۰٪ کاهش داده است. این کاهش قیمتها بهویژه بر روی مدلهای جدیدتر این شرکت اعمال شده است.
یکی از مدلهایی که تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار گرفته، گوشی پرچمدار Pura 70 Ultra است که در ماه آوریل به بازار معرفی شد. نسخه ۱ ترابایتی این گوشی اکنون با قیمت ۸۹۹۹ یوان (حدود ۱۲۳۳ دلار) در فروشگاه آنلاین رسمی هواوی، Vmall، عرضه میشود که معادل ۱۸٪ کاهش از قیمت اولیه ۱۰۹۹۹ یوان دارد. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این مدل نیز با تخفیف ۲۰٪ عرضه میشود. علاوه بر این، گوشی تاشو Mate X5 که در سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه شد، اکنون با تخفیف ۲۵۰۰ یوان در دسترس است که این کاهش قیمت، معادل ۱۹٪ تخفیف از قیمت اصلی ۱۲۹۹۹ یوان است. گوشی Mate X5 از زمان عرضه تاکنون به عنوان پرفروشترین گوشی تاشو در چین شناخته شده و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است.
این اقدامات در راستای استراتژی هواوی برای رقابت بیشتر با رقبای قدرتمند خود مانند اپل و سایر برندهای چینی در حال انجام است. در ماه ژوئیه نیز، هواوی بهطور نادر قیمت برخی از مدلهای سری Pura 70 را تا ۱۰۰۰ یوان کاهش داده بود. حالا با تخفیفهای جدید که بهویژه در تعطیلات و خریدهای سال نو میلادی ارائه شدهاند، این شرکت تلاش دارد تا با افزایش تقاضا برای گوشیهای خود، سهم بیشتری از بازار موبایل چین به دست آورد.
در حالی که این تغییرات قیمت به نظر بهعنوان تلاشی برای افزایش فروش بهویژه در بخش گوشیهای گرانقیمت محسوب میشود، آمارها نشان میدهد که هواوی بهطور پیوسته در حال رشد سهم خود در بازار گوشیهای پرچمدار چین است. طبق دادههای مشاوره Canalys، فروش گوشیهای هوشمند گرانقیمت هواوی (مدلهایی که قیمت آنها بیش از ۶۰۰ دلار است) در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴، ۳۴٪ افزایش یافته است. این رشد قابل توجه باعث شده است که هواوی اکنون ۳۳٪ از سهم بازار گوشیهای پرچمدار چین را در اختیار داشته باشد. این امر باعث کاهش فاصله این شرکت با اپل شده است که همچنان با سهم ۵۲٪ بازار، مقام اول گوشیهای پرچمدار را در چین دارد.
این تغییرات نشاندهنده تلاشهای مداوم هواوی برای بازسازی و تقویت موقعیت خود در بازاری است که بهویژه در چند سال گذشته به شدت تحت فشار رقابتی قرار داشته است. این شرکت علاوه بر کاهش قیمت، در حال ارائه مدلهای جدید با ویژگیهای نوآورانه مانند دوربینهای پیشرفته، طراحیهای خاص و بهبود عملکرد پردازنده است تا به کاربران تجربهای متفاوت و جذاب ارائه دهد و در برابر رقبای قدرتمند خود، از جمله اپل و برندهای چینی مانند شیائومی و اوپو، بتواند رقابت کند.